Δημοφιλείς αναρτήσεις

Πέμπτη 28 Δεκεμβρίου 2017

Η αφοσίωση στον δρόμο


“Η αφοσίωση στον δρόμο”
Δε μοιάζουνε οι ώρες μεταξύ τους
Υγεία, αποχαύνωση και τρέλα - σ' αγαπώ
Καταστροφή μου σ' αγαπώ
Και τώρα σ' αγαπώ που αγωνίζομαι να βρίσω
Με εργαλείο μια σπασμένη μύτη μολυβιού
Τολμώντας ότι ο πατέρας μου δεν τόλμησε ποτέ:
Τα ματωμένα όνειρα δεν είν' για ανηλίκους.

Όμως τα ξέρω τα τραγούδια
(Μπορείς να μ' εξετάσεις αν το θες)
Κι όλα από τον ουρανό σε έναν άλλο ουρανό
Ή κάποιο από τα βαλς που δεν χορέψαμε ποτέ -
Αλήθεια, ελπίζεις; Αλήθεια, ελπίζω;
Απ' τις αλήθειες μας απέχουμε μονάχα πέντε μίλια.

Όμως ο χρόνος έχει βάρος
Γίνετ' ασήκωτος όταν τη δόξα τη λατρεύει ο λαός
Ας τον ιχνηλατήσουμε
Ας τον ιχνηλατήσουμε όπως τον έρωτα -
Τώρα που γίναν πια οι λόγοι ανυπόληπτοι
Εσύ πάρατα το χωνί κι εγώ τις πρόστυχες εφημερίδες
Οι πολυκατοικίες θα χτιστούν πολλές φορές
Η κατανάλωση θα ακουμπήσει τις αντένες της στον ουρανό
Θα τον τρυπήσει, θα τον μισήσει  - μην το ξεχνάς
Απ' τις αλήθειες μας απέχουμε μονάχα πέντε μίλια.

Κάποτε πρέπει κι εγώ να ανταμώσω μια τελεία
Ένα νεκρό σκυλί στην εθνική οδό σαπίζει
Ο χρόνος τελειώνει - η ρουλέτα διαρκεί
Αντίλαλοι, ασύμμετροι αντίλαλοι
Συνομιλίες με την Άπω Ανατολή
Οι ήχοι τής άρπας, οι ήχοι τού ζουρνά -
Θάρρος, θα βγω απ' το κουκούλι μου
Θα βγω ξανά, θα ρθω ξανά εδώ στην επαρχία.

Προδοσία: χρόνος. Σταύρωση: χρόνος. Ανάσταση: χρόνος.
Συνάντησα στα όνειρά μου και παιδιά ευτυχισμένα
Κι ύστερα αγωνία και εμφύλιος:
Αποστασία στις μεγαλουπόλεις - μέγα έλεος
Και οι σπουδαίοι καλλιτέχνες μες στη λάσπη
Χωρίς τηλέφωνο, ηλεκτρικό, πολύχρωμες κουρτίνες.

Έζησα μια ζωή ανάμεσα στο ροκ εν ρολ και στα ρεμπέτικα
Δεν είν' καθόλου μα καθόλου εύκολο να την ξεχάσω:
Μαγνητικός βορράς ίσον θυμός
Κι οι άλλοι να πεθαίνουν για τις δώσεις τους
Στις τράπεζες και στα ναρκωτικά -
Τον Οδυσσέα έσωσε η αφοσίωση στον δρόμο.
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΒΕΡΓΗΣ



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου