Δημοφιλείς αναρτήσεις

Δευτέρα 28 Μαρτίου 2016

O γελωτοποιός

- Ο γελωτοποιός -
Η φύση επιτίθεται. Η φύση της φύσεως ειν' επιθετική. Κι εμείς, μάθαμ' από μικροί να ζούμε μες στο ψέμα: τα πράγματα είναι ψέματα, ψέματα ειν' και τα τραγούδια κι οι άλλοι είναι ψέματα κι όλα τα όσα λένε.
Κάποτε έμαθα, συνήθισα να ξυπνώ νωρίς, να πλέκω τα ποτάμια. Ύστερα ήταν που κατάφερα, μόνο με μια κίνηση, να καθαρίζω πορτοκάλια και να διαβάζω  τα ποιήματα αργά, να τρώω κάποια λόγια. Διδάχτηκα μεγαλώνοντας, ντράπηκα, φοβήθηκα και σώπασα εντέχνως. Δεν έχω άλλα δάκρυα, είμαι ανίκανος να σταυρωθώ, τρέμω ότι θα πει φυγή, καμώνομαι ότι πιστεύω. Μιμούμαι... Είμαι εγώ ο μίμος ο καλός, ο ξακουστός  ο γελωτοποιός, ο πρώτος!
Γελάστε μαζί μου! Ξεκαρδιστείτε! Μην σταματάτε να γελάτε! Όσο δεν σταματάτε να γελάτε  σεις, εγώ επιβιώνω, εγώ ζω! Γελάστε μαζί  μου! Ειν' το μεγάλο μου αμπρί η γελοιότητα, είναι το ψεύτικο φεγγάρι που κρατώ - και που σας το χαρίζω.
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΒΕΡΓΗΣ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου