Δημοφιλείς αναρτήσεις

Πέμπτη 26 Ιουνίου 2014

ΣΥΝ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ

ΣΥΝ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ

Στηρίζομαι στην αποδόμηση μιας αδικίας - στηρίζομαι στην ομορφιά. Είμαι ακίνητος. Σε μία απ' τις γλάστρες μου, έχει φυτρώσει το πιο όμορφο λουλούδι - ειν δηλητηριώδες . Το ξέρουν τα πουλιά καλά και δεν το πλησιάζουν. Το ξέρουν και οι μέλισσες, κι απ' τ' άνθη του, τον πόλεμο τρυγούν. Παίζοντας με τηλεφώνων συσκευές, μεθάνε οι καινούριοι άνθρωποι κι οι θεσμοί και ξημερώνουν στ' άστρα. Όμως τα άστρα, θέλουν για να εμφανιστούν, λίγο ακόμη χρόνο - τους τον παραχωρώ. Σ' ένα χαρτί έχω γραμμένα δρομολόγια - με και χωρίς επιστροφή. Κι όπως κρατώ στα χέρια μου τον κόσμο: κλείνουν τα μαγαζιά, ανάβουν φώτα, δίνονται δώρα, ανασταίνονται έρωτες νεκροί, παιδιά μαθαίνουνε ποδήλατο, μαθαίνουνε μεγάλοι να μετρούν, οι παπαγάλοι συνεχίζουν να μιλούν, μια κοπέλα έχει τα πόδια της γυμνά - τα δείχνει, ο αέρας βλέπει, ο αέρας φυσά, περιμένω· περιμένω... Στον τοίχο η εικόνα, έχει στο κέντρο της ένα κενό· ένα σημείο που προβάλλονται οι αλλαγές: ένας άνδρας όπου φορά ρεπούμπλικα, μετατρέπεται σε μια ψυχρή γυναίκα· ένα άσπρο μεγάλο άλογο, μετατρέπεται σ' ένα μεγάλο φίδι· ένας Γοτθικού ρυθμού Ναός απ' τον βορρά , μετατρέπεται σ' ένα νησιώτικο ξωκλήσι. Αυτό θα πει: στιγμή,. Αυτό θα πει και έλεος ενός Θεού για τους προσκυνητές του. Είμαι απελπισμένος. Κάποιοι δεν έχουν τίποτε, κι άλλοι τα έχουν όλα. Έπρεπε να το ΄χα μάθει πιο μικρός, αυτό που λένε τόλμη ή αυτό που λεν συμβιβασμό. Ούτως ειπείν, να έκλεβα εκείνη την κοπέλα, από τον εραστή - απ' τον θεό, που πίστευε ως τότε. Όμως μου είχε πει, ότι: τα θαύματα συμβαίνουν στην παράταση - συμβαίνουν κι όταν βρέχει, και όταν έχει κεραυνούς, και όταν πιάνει νύχτα. Μετά την πτώση των θεών: ουδείς αθάνατος, ουδείς με εμφανή ποιοτικά σημάδια. Βλέπεις κάτι, αντί για κάτι συν κάτι άλλο - κάτι διαφορετικό, κάτι πιο σκούρο, πιο κρυφό και πιο μυστήριο. Και έχω συμφιλιωθεί με κάθε τι παράξενο, παράδοξο, φανταστικό. Η ζωή, είμαι κι αυτή ζωή συν κάτι άλλο - ή κάπως έτσι. Προβλέπω υπερθέρμανση, προβλέπω άφθονους οργασμούς και μπόλικες γεννήσεις - αμύνονται οι φτωχοί, πολλαπλασιαζόμενοι ταχέως. Άλλωστε: φτωχός συν κάτι άλλο: πλούσιος.
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΒΕΡΓΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου